söndag 25 mars 2012

Överraskande insida

Det händer ibland att jag köper kläder och denna jacka har jag klickat hem ifrån Bonaparte och jag packade upp den idag.
Jag blev så glad för fodret var så fint. Det blev en superfin detalj på jackan.
Det är just de små detaljerna som skiljer plagg åt. När man syr själv har man ju möjlighet att göra plagg som är fulla av överraskningar både på insidan och utsidan och som gör plagget unikt

Jorå, själv skaffade jag min kompis en fin, fin överraskning på insidan när jag sydde en kavaj och kjol till henne. Nu kunde det ju varit något fint och flådigt broderi, men det var det inte.. Jag lyckade att sy in en knappnål som hon inte kunde få ut.
Tyvärr stack den henne ibland och sådan överaskningar vill man ju helst undvika,
men ett vackert foder kan göra under för ett plagg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar