fredag 18 maj 2012

En ny liten vän / A new little friend...

(Tyg från Kokett Modetyger)


Jag har numera en ny liten vän i min pressarfotssamling, nämligen plisséapparaten.
Det är ett pill att få till veck på tyg för hand och och därför har jag länge velat ha den här lilla godingen

Hur skulle jag då göra för att kunna montera den på symaskinen och hur skulle jag sy med den?
Jag lyssnade på min sons råd om att allt man behöver finns på Youtube och jag sökte på Ruffler hittade en perfekt video hur man använder den .

Hur resultatet blev ser ni ovan och detta är bara början på min karriär som plissérare. ;)
*
I´ve got a new presserfoot in my collection and that is the Ruffler foot.
It´s hard to do tucks by hand and therefore I´ve wanted this little cutiepie for a long time.

I didn´t know how to put it position on the sewingmachine and I didn´t know how to use it.
Therfore I took my eldest son´s advice that you can find every instruction you need on Youtube and I searched for Ruffler foot and found a very instructive video.

How the result turned out you can see above and this is just the start of my new carrer as a ruffler..  ;)

3 kommentarer:

  1. Oj vad kul du kommer att ha det nu :) Youtube är fantastisk när man behöver få hjälp på vägen. Pressarfotsmagasinet låter spännande och dyrt ;) Man hittar väl en massa kul där som man inte visste att man behövde...

    Trevlig syhelg!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig pryl man får bara inte glömma att fälla ned matar tänderna på maskinen, tror hon glömmer säga det i videon.
    Hälsningar
    Mia

    SvaraRadera
  3. Åh, en sådan vill jag ha också, men hittar ingen till Pfaff. :-(

    SvaraRadera