söndag 13 april 2014

Murgröna







Jag älskar murgrönor!
Ända sedan jag var liten har det varit min favoritkrukväxt och det var därför ett självklart val att ha lite murgröna i brudbuketten.
Nu drar jag upp små nya murgrönor och det är fantastiskt att ser hur rötterna utvecklas och snart är det dags att plantera dem i egna krukor.


Annars sitter jag här rätt nöjd över livet och njuter av stillheten denna vackra söndagsmorgon. Stormen med maginfluensa har nog dragit över och det verkar som vi kom rätt lindrigt undan. Tvättmaskinen surrar dock med rester av den oerhörda mängd tvätt denna sjuka för med sig.


Men det är över nu och det är få saker som slår en stilla söndagsmorgon med en kopp kaffe...


1 kommentar:

  1. Då är vi två som fullkomligt älskar murgröna :D Har planerat att göra ett stort hjärta av murgröna nu när det snart växt till sig för att kunna forma :)

    SvaraRadera