lördag 9 augusti 2014

När det blir så fel, så fel...



Vägen fram till man får ett resultat som man vill är ibland både krokig och lång! Jag är ju mycket förtjust i paisleymönster ( som ni säkert vet vid det här laget) och min tanke var då att sy kuddar som liksom var insvepta i olika varianter av paisleymönster. 
Jag satte igång att brodera och plötsligt kände jag näää... Det blev inte ALLS som jag hade tänkt mig! Det stora mönstret i högra hörnet är fint, men gjorde sig inte alls enfärgat i detta sammanhang utan tog över på ett dåligt sätt. 

Kudden fick ligga halvfärdig länge och nu i sommar gjorde jag några sista försök och det blev inte bra och det blev inte som jag hade tänkt mig.
Många gånger skapar jag just på det här sättet att jag har en idé, men sedan får projektet styra. Ofta blir det en annan väg än vad jag hade tänkt mig och det brukar bli bra, men ibland blir det fel. Som med denna kudden då! Kreativitetens väg är ibland krokig och ibland kör man fel. Då får man backa och börja om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar