söndag 14 september 2014

Another pair of panties...







Dessa trosor har legat utklippta ganska länge, men nu infann sig tiden och skaparlusten och det känns skönt att liksom beta av olika projekt!
Materialet kommer från LG Sömnad och är en behagligt stretchig trikå och denna gången sydde jag ihop delarna på overlocken. Nej, man behöver alltså inte en overlock för att sy fina underkläder för som sagt jag syr nästan uteslutande på denvanliga symaskinen. Eftersom de flesta underklädestygerna är av microtexmaterial så blir det bättre att sy med den eftersom jag där kan använda rätt nålar. Dessa microtexnålar har en vassare och tunnare spets som gör att de bättre tränger genom de täta tygerna.
Sedan gillar jag den lite större rosetten som kommer från BilligaBand.se


1 kommentar:

  1. oj vad fina! Svar på din fråga så vet jag inte jag har inte tvättat dem än:) Men 50% av varje gör att det är tåligt och relativt strykfritt och samtidigt skönt har jag förstått. Var det något särskilt du tänkte på? Kram Pernilla

    SvaraRadera